SURVEY ON THE SITUATION OF KOREAN LANGUAGE AND KOREAN STUDIES EDUCATION IN VIETNAM
Main Article Content
Abstract
Using the method of sociological research by questionnaire, this study made a survey on the situation of the education of Korean language and Korean studies conducted in various universities and colleges throughout Vietnam. Three main survey contents are about teaching staff, learners’ situation and education purpose. The research results partly reflect the general picture as well as the specificity of Korean language education and Korean studies
of the Northern, Central, and Southern regions in Vietnam.
Article Details
Keywords
Korean language education, Korean studies, teaching staff, learners' situation, education purpose
References
Nghiêm, T. T. H. (2017). Dạy dịch - Một số vấn đề cần xem xét từ thực trạng. Tạp chí Hàn Quốc, 4(22), 59-69.
Nguyễn, H. A. (2015). Vài ý kiến về việc đào tạo tiếng Hàn ở Việt Nam hiện nay. Tạp chí Hàn Quốc, 11(1), 50-56.
Nguyễn, T. T. (2017). Nghiên cứu Hàn Quốc tại Việt Nam: Hiện trạng và những thách thức. Tạp chí Hàn Quốc, 4(22), 17-24.
Tran, T. H. (2019, November 27). Betheunam nae hangukhak kyoyuk mit yeongu hyeonhwangkwa jeonmang [Conference presentation]. 2019 Betheunameseoe hangukhak kyoyuk mit yeongu hyeonhwangkwa Banghyang, hanoi kungnip oegukotaehakkyo.
Tran, T. H. (2020). Betheunameseoe hangukhak kyoyuk mit yeongu hyeonhwangkwa Banghyang. Hanguko kyoyuk haksulji, kukjehangukokyoyukhakhoe, 2(31), 257- 274.
Trần, N. N. H., & Võ, N. C. (2017). Giáo dục văn hóa Hàn Quốc cho người học chuyên ngành tiếng Hàn Quốc. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Tp. Hồ Chí Minh, 14(4), 141-150.
Trần, T. L. A. (2014). Thực trạng đào tạo tiếng Hàn tại trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng - Đề xuất một vài giải pháp tăng cường và phương hướng phát triển. Tạp chí Hàn Quốc, 3(9), 37-43.
Trần, T. T. L. (2017). Nghiên cứu văn hóa Hàn Quốc cần trở thành nhu cầu bên trong của Việt Nam - Lý do và các giải pháp thúc đẩy. Tạp chí Hàn Quốc, 4(22), 8-16.
Nguyễn, H. A. (2015). Vài ý kiến về việc đào tạo tiếng Hàn ở Việt Nam hiện nay. Tạp chí Hàn Quốc, 11(1), 50-56.
Nguyễn, T. T. (2017). Nghiên cứu Hàn Quốc tại Việt Nam: Hiện trạng và những thách thức. Tạp chí Hàn Quốc, 4(22), 17-24.
Tran, T. H. (2019, November 27). Betheunam nae hangukhak kyoyuk mit yeongu hyeonhwangkwa jeonmang [Conference presentation]. 2019 Betheunameseoe hangukhak kyoyuk mit yeongu hyeonhwangkwa Banghyang, hanoi kungnip oegukotaehakkyo.
Tran, T. H. (2020). Betheunameseoe hangukhak kyoyuk mit yeongu hyeonhwangkwa Banghyang. Hanguko kyoyuk haksulji, kukjehangukokyoyukhakhoe, 2(31), 257- 274.
Trần, N. N. H., & Võ, N. C. (2017). Giáo dục văn hóa Hàn Quốc cho người học chuyên ngành tiếng Hàn Quốc. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Tp. Hồ Chí Minh, 14(4), 141-150.
Trần, T. L. A. (2014). Thực trạng đào tạo tiếng Hàn tại trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Đà Nẵng - Đề xuất một vài giải pháp tăng cường và phương hướng phát triển. Tạp chí Hàn Quốc, 3(9), 37-43.
Trần, T. T. L. (2017). Nghiên cứu văn hóa Hàn Quốc cần trở thành nhu cầu bên trong của Việt Nam - Lý do và các giải pháp thúc đẩy. Tạp chí Hàn Quốc, 4(22), 8-16.