Measures to Improve Students’ Adaptation Level to Learning Activities in Reading Foreign Languages at University of Languages and International Studies, Vietnam National University, Hanoi

Đặng Thị Lan1,
1 University of Languages and International Studies, Vietnam National University, Hanoi

Main Article Content

Abstract

In this study, the experimental method of pedagogical impact is used to evaluate the effectiveness of “guiding and controlling students to practice some basic actions in reading foreign languages” in order to improve the adaptation level to this subject. The results show that the adaptation level to three basic actions in reading foreign languages by the experimental group has improved. The improvement of this experimental group’s adaptation level is greater than controlling one. It proves that our above method is appropriate and feasible to improve students’ adaptation level to learning activities in reading foreign languages at ULIS-VNU.

Article Details

References

[1] Trần Hữu Luyến, Cơ sở tâm lý học dạy học ngoại ngữ, Nxb Đại học Quốc gia Hà Nội, Hà Nội, 2008.
[2] Клычникова з.и. пхихологические особенностиобучения чтению на иностранном языке.м.,
"просвещение", 1973.
[3] Đỗ Thị Châu, Nghiên cứu kỹ năng đọc hiểu tiếng Anh của học sinh lớp 6, Luận án tiến sỹ khoa học Sư phạm tâm lý, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội, 1999.
[4] Đặng Thị Lan, Mức độ thích ứng với hoạt động học một số môn học chung và môn Đọc hiểu tiếng nước ngoài của sinh viên trường Đại học Ngoại ngữ-Đại học Quốc gia Hà Nội, Luận án tiến sỹ khoa học sư phạm tâm lý, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, Hà Nội, 2009.
[5] Trần Hữu Luyến, Cơ sở tâm lý học dạy học ngoại ngữ, Nxb Đại học Quốc gia Hà Nội, Hà Nội, 2008.